torsdag 23. juni 2011

Noah er skeptisk, og godt er det!

Hva er det dei holder på med? Gale mennesker!
Så mye bråk, knaking, risting og drønn!

Klatre opp! Feste vinsjen, stramme den med traktoren,,,


Eldste sønnen og far, feller trær! STORE TRÆR! som står kinkig til mellom uthusa.

Til nå har dei tatt, fem furuer, ei edelgran og ei kjempe-ask!

Nydelig tre nesten synd, men den sto så dumt plassert. Skjult bak låven, der kasta den hundre tusenvis av frø rett i komposthaugen, slik at når eg skulle være flink å gjødsle hagen, enda det opp med,,, luking av asketrær i alle blomsterbed. Og de sitter jammen godt fast!

Da gjenstår ei ask til og noen eiketrær som står enda verre plassert!
Eg tørr ikkje se på eingang, tenk om noe går galt? ! Puster letta ut hver gang eg hører stemmene deres etter det store drønnet, jorda rister, ikkje bare bare!



Men det var i går! I dag skal eg nyte stillheten, (ingen motorsag). Vertfall, nå tas det opp poteter her hos oss. Husk å kjøpe norske poteter da! Løp å kjøp! He he.

Sola skinner og rosene blomstrer! Skal plukke litt jordbær til ei kake også, for nå er det sankthans! Seinere blir det vel bål og grilling. Åssen skal du feire
Jonsok\ sankthans!

Ønsker deg ei fin midtsommerfeiring! Klem,

6 kommentarer:

  1. Skummelt når slike store trær tas ned, men regner med de vet hva de gjør disse kara:)
    Her blir det ingen feiring,og været minner ikke om sommer;)..men imorgen er siste dag før ferie!!Juhuu!!
    Kos deg masse, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Ikke rart pusen er skeptisk....synest felling av slike store trær er skummelt!!
    Her hos oss er det overskyet men fin temperatur....så midtsommerkvelden ser ikke så verst ut!

    Ha en fin dag Mira

    SvarSlett
  3. Skummelt med trefelling - det er godt at det går bra, for de er sikkert så forsiktige !
    Ha en fin St. Hans feiring - selv skal jeg kose meg innendørs med mitt lille barnebarn som allerede er blitt 10 uker og min datter. Gleder meg til en stille og rolig kveld med god mat !

    SvarSlett
  4. Ojsann skummelt med slike store tre. Vi fekk e-verket til å hjelpe oss med 4 store bjørker i fjor - det var effektive karer, så for oss var det fint at dei stod med greinene godt inn i ledningsnettet:-)
    Har blir det feiring av jonsok ilag med strikkedamer - så får vi sjå om eg og gubben køyrer oss ein tur etterpå for å sjå om det skjer noko rundt om - ikkje det same med jonsok i innlandet kan eg love deg.

    Kos deg med feiringa di - jannetove

    SvarSlett
  5. Kose deg masse i kveld ;)
    her blir det inne, under teppe i sofaen for å pleie en lei forkjølelse. Men da får jeg jo endelig tid til å kikke litt rundt i blogglandia;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  6. Tusen takk for gratulasjonen! :)
    Håper du koste deg masse i går! :) Klem

    SvarSlett