fredag 10. juni 2011

God Pinse -helg!


Ville bare ønske dere God Pinsehelg! Å takke for skjønne kommentarer, dere er så gode! Viser sånn omtanke for andre, Tusen takk!

( Min far på 85, har lungebetennelse, hadde pustevansker i går og i natt, men er litt bedre nå. Får antibiotika).

Her skinner sola, og mine historiske roser har begynt å blomstre! Ingenting er som duften av dei!



Noahpusen storkoser seg ute! Slukker tørsten i ein "stor gammel morter" av Fjære granitt. ( I gamle dager blei denne brukt til å mose maten til grisen i, " mosepinnen" (vet ikkje ka den heter. Noen av dere som vet?). Er innendørs siden den er av tre.

Kos dere i Pinsehelga! Håper sola skinner litt på deg også! Klem;-)

(Lese mere om Fjære granitt? se HER!)

10 kommentarer:

  1. Håper din far kommer seg raskt!
    Artig bilde av katten som drikker, skikkelig stor morter, men det måtte vel til for å mose maten til flere griser.
    Nyt helga, håper vi alle får sol, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Riktig god pinsehelg til deg også - og håper faren din blir bedre :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Nydelig rose. Riktig koselig pinse til deg.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flotte roser!!!! Takk for hyggelig kommentar hos meg! :) Asparges er noe av det beste med sommeren!! Vi hadde bryllupet vårt på Østby gård, som lager verdens beste asparges! Synes i hvertfall jeg... :)

    http://www.asparg.no/ er hjemmesiden deres...

    Ha en fin pinsehelg!!

    Hilsen fra Kathrine!!

    SvarSlett
  5. God pinsehelg!
    Nydelig rose du har, og den skjønne pusen:))
    Håper alt går bra med din far.
    Ingen sol her, vi har hatt tordenog lyn med påfølgende regn på fjerde dagen...
    Ønsker deg en fin kveld og ny uke!

    SvarSlett
  6. Heia. Så koselig bilde av pusen. Håper din far er bedre.

    Klem Bente

    SvarSlett
  7. Heia. Så koselig bilde av pusen. Håper din far er bedre.

    Klem Bente

    SvarSlett
  8. Det var da en valdig pen historisk rose!! Og herlig pusebilde =) Jeg liker også å ha drikkeskåler til dyrene som er ment for helt andre ting, synes det er så sjarmerende. Jeg bruker f.eks en diger sinkbalje med runde strandsteiner i bunn og flytende blomster på toppen. Både pus og hund drikker gladelig av det.

    SvarSlett
  9. Det er nesten så jeg tror det er sommer når jeg ser den vakre rosa di! Her kom den, og forsvant like fort (sommer'n altså), så mer blomsterdill har det ikke blitt.
    Leit når foreldra blir gamle og syke, men godt å høre at han får hjelp og føler seg bedre.
    Mosepinne...synes det er et kjekt navn, he-he, men ut fra størrelsen på morteren burde du kanskje kalt den mosestokk ;-)

    SvarSlett
  10. Hei Mira.:-) takk for hyggelig hilsen hos meg.) God bedring til din far...Koselige bilder du viser..-)

    Ha en fin dag

    Klem

    SvarSlett