søndag 9. november 2014

Blomster til far.

Det er vist farsdag i dag.
Min far er dø. Savner han.
Så mye eg skulle spurt om,
men det er for seint.



Om barndomsminner, ting som dukker opp, men så husker eg ikkje heilt, fordi eg var så liten.
Slekthistorie.
Og om historien til noen småting eg har arvet,
kor kommer dei i fra, kor gamle er dei, kim har hatt disse tinga før?

Pappa var så flink til å fortelle, og å huske på ting.
I meste laget, noen ganger i oppveksten, men nå
er det for seint å høre etter.

(mamma er glemsk, så det blir ikkje det samme å spørre ho).
Så hør etter, og spør mens du kan!



Far i huset, har fått frokost på senga..
Snart skal me  spise god middag, og han skal få pakke med yndlingsgotteri.

Blomstene kan være til ære for han.

Ha ein fin søndag.
Klem,

(håper du forstår ka eg skriver, for eg velger å skrive litt dialekt).

7 kommentarer:

  1. danke für die tollen bilder, einen schönen sonntag und liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  2. Eg forstår det du skriv.
    Og eg forstår kva du skriv om..
    For seint..den er ikkje god.. veit det av erfaring.

    Søndagsklem

    SvarSlett
  3. Sant det du skriver om å høre etter og spørre mens man kan. Har gjort den erfaringa sjøl. Tror de fleste kjenner på dette når noen har gått bort. Stadig kommer man over ting eller episoder der man skulle spurt den som er borte. Forstår godt hva du skriver sjøl om det er på dialekt, så bare fortsett med det. Synes det er fint jeg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Ja, det er viktig å huske og spørre om ting, men ofte er det jo senere en kommer på hva en burde spurt om! Jeg har også mistet min far, og savner ham, savner som voksen å kunne ha en far! Nydelige blomster du har kjøpt! Go søndagskveld til dere! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Koseleg innlegg, og godt å forstå :)
    Farsdag og morsdag er dagar der ein kjenner saknet.

    God ny veke frå Anne-Mari

    SvarSlett
  6. En skal gjerne bli noen år før en skjønner at de rundt en ikke lever evig. Og når en forstår det, ja så har gjerne årene gått og en får ikke sagt det en skulle si eller spurt om det en etterhvert finner ut at en skulle ha spurt om. :-) Jeg ønsker deg i allefall en fin lille lørdag :-)

    SvarSlett
  7. Hei ! Takk for koselige ord ! Så sant som du sier , tenker på det noen ganger . Heldige jeg som har foreldre som lever !!! Dialekt er kjempefint synes jeg . Fin dag til deg !

    SvarSlett