onsdag 9. oktober 2013

Tyttebærdesserter!



 Trollkrem!

8 dl tyttebær,
1 1\2 dl sukker
1 eggehvite
1 ts vaniljesukker

Bland alt i en bolle og visp til kremen blir luftig og lett.
serveres med vaniljesaus.



Tyttebærkrem !

5-6 dl kremfløte

2 1\2 dl rørte tyttebær.
(med sukker og gjerne litt vaniljesukker i)

Visp fløten til krem og bland tyttebærene forsiktig inn.Passer som fyll til krumkaker, vannbakkels eller boller.
Dryss melis over om du vil.

(litt inn i landet er det fortsatt tyttebær å finne).

Ønsker deg ein fin høst!
Klem,

3 kommentarer:

  1. Mhhh så lekker.
    Jeg har ikke tyttebær og så jeg tar bringebær.
    Men jeg ha lyst til nippe med tyttebær!!!
    Ha en fin dag Mira.

    SvarSlett
  2. Dette er skikkelig godt :D Men altfor sjelden det blir spist her i huset. I år er jeg altfor seint ute til å plukke tyttebær så satser på neste år.. hehe..

    Tusen takk for at du ville være med i min give away.
    Ønsker deg en flott kveld.

    SvarSlett
  3. Fikk gode barneminner her nå =) Har ikke spist trollkrem siden jeg var liten jente.

    SvarSlett