torsdag 25. august 2011

God helg og flere lopper,,







Vet godt at det bare er Torsdag i dag, men sier like godt God Helg til dere som er innom i dag eg! Tio går jo så fort!

(Håper det er greit at det sniker seg inn litt dialekt, både tidt og ofte.Eg har vokst opp med nynorsk på skolen, men me på øya snakka mere bokmål enn på naboøyene.

Fikk alltid klage på at eg skreiv for mye bokmål på skolen! Men jeg og ikke er ikkje heilt meg det heller.

Sta og egen som eg er så gjere eg akkurat som eg vil her på bloggen!
Skjønner at oversettelsene blir litt snodige da men, det blir dei visst uansett!

Lokkefat (uten lokk) er fra Figgjo, loppefunn det også.

Søt lita skål merket Stavanger flint, bak står ei lyseblå Figgjo skål.

Begynner å ha "nok" skåler, med liker disse gamle skålene så godt, at til loppepris da får de bli med heim.

To Løveglass( uten lokk og den metallklemma som skal holde lokket på plass.)

Den lille og store flaska hadde eg fra før.

Lurer på hva slags flaske den store "Bulkete" er og hvor gammel den kan være? Den er merket. REC No 729273
IN Ct BRITAIN noen som vet?
(tror ikkje toppen hører til).



Nydelig vær nå, eg skal ut ! Må vist benytte sjansen når den byr seg. I går hølja det ned og i morgen får eg muligens besøk av "Tor med hammeren".
God helg ønskes deg!

Gratulerer med bilkjøp og lappen til eldstesønnen min!

Miraklem,

12 kommentarer:

  1. Fine skåler får man aldri nok av spør du meg ;( nydelige funn! Gratulerer med lappen til sønnen din :) *♥*

    SvarSlett
  2. Hei.
    Så utrolig mye fint du har
    funnet på loppis. :) Syns du
    har en sjarmerende måte å
    skrive på jeg.
    God helg til deg også,helga
    begynner jo allerede onsdag
    nå for tiden så...
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Hei Mira, god helg til deg også :)) Og tusen takk for koselig besøk :) Dialekt, nynorsk og bokmål. Eg trur eg er blogglandias verste skribent, men eg ser ikkje anna enn at til og med svenskane forstår kva eg skriv:) Er ening med deg, det er VI som bestemmer kva og korleis !!

    Så utrolig masse fint du har skaffe deg. Eg kunne tenkt meg alt dette eg !! Eg var ein tur på gjenbruksbutikken her i bygda, og då stod eg med ein slik servietthaldar som du har, men eg satte han frå meg til fordel for ei svane :))

    I helga skal eg på ein årleg marknad og då får eg sikkert fylt bæreposane.

    klem frå Petrine som skal ein tur på biblioteket :))

    SvarSlett
  4. Knall lekre skåler.
    Til enhver anledning.

    Ha en fin dag,
    klem,I

    SvarSlett
  5. Håper du får en strålende helg!!!!

    Så mye fint du har funnet!! Jeg var på bruktbutikken i dag og fant meg noen skatter . Det er så gøy!!!

    Er ikke så ofte i bloggeland om dagen! Litt for mange baller i lufta!! :) Men jeg kommer sterkere tilbake!

    Klem fra Kathrine!

    SvarSlett
  6. Så masse flotte lopper ! Jeg skal holde øynene åpne for både løveglassene og beslagene :-)

    God helg til deg også :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. Loppis er spennande - men det er sjelden eg kjøper noko. Har vore gjennom flytting mange ganger seinare åra og kome til at eg heller leverer frå meg ting...
    Men nokon må jo det og viss det skal bli lopper til andre hihi.
    God helg til deg og - jannetove

    SvarSlett
  8. Så mye fint du har fått tak i :-)

    God helg til deg også - klem Siv

    SvarSlett
  9. Hei.Kjempe fine loppefunn.Nydelige.Søte skåler.Håper alt står bra til med deg ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  10. Så artig å finne seg noen skatter på loppisen da. Riktig heldig var du og. Ønsker deg en fin søndag videre.
    klem

    SvarSlett
  11. Så masse flott du har funnet!!
    Den lyseblå skåla var sååå nydelig...meg og lyseblått hi hi:)
    Og Gratulerer med bil og lappen til sønnen!

    Riktig god ny uke!

    SvarSlett
  12. Litt av noen kupp du har funnet:)
    Likte alt,jeg , både bollene, glassene og det blanke lengre nede her:)
    Klem Hanne

    SvarSlett