lørdag 20. november 2010

God mandag!

Gjenbruks funn, det står 11 France på den. Da er den vel fransk da. ganske stor og lav. Må lage små kaker 24 cm. i diameter., viss eg skal bruke denne.

Nå ligger det gamle sandkakeformer i den. Pynta med ett bånd fra Stoff og stil, for nå skal jula sakte lure seg inn i heimen.
Eg liker å pynte tidlig og så kunne eg godt "kasta det ut ", og pynta om til Nyttårsaften.

Men her er tradisjonen 20 dag jul. Hallo det er jo langt ut i januar det. Heime sa de 13 dag jul. Hvilke tradisjoner er dere vant til?












Men juletreet er klart! I tilfelle me snør inne! (Nei! Tulla, bare, har latt meg påvirke av blogglandia og henta heim ett lite tre , gravet opp fra egen jord, bare så det er sakt:) Den sto klistra inntil ei bjørk så det var ikkje plass for begge å vokse seg store.

I dag skal eg til tannlegen, han har satt av et kvarter, så det er best der er null hull denne gangen også. (dyre minutter det der!)

Ønsker deg ei fin uke! Kos deg og "tryll fram jula"! langsomt. Klem fra Mira.


(Lurer på åssen dere kan lage innlegget ein dag og publisere det ein anna. For eg begynte å laste bildene ned på lørdag, og skreiv videre i dag: og da blei det sånn!(det står lørdag øverst, irriterende;).

7 kommentarer:

  1. Så lekkert med lys i Norgesglassene.
    Vi er vant med 13. dag jul.
    Snart skal vi i juletreskogen og henge merkelapp på treet vårt, synes det er en herlig tradisjon.
    Når det gjelder publisering av innlegg går du på alternativer for innlegg, planlagt og der skriver du dato og klokkeslett for publisering.
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem Mio

    SvarSlett
  2. Du, så lekkre bilder hos deg!
    Flott julestemning, lekkre glass med mandler og nøtter:)
    Jeg begynner å pynte tidlig,(litt nå og da) og på nyttårsdagen er jula som regel ute..
    Ha en fin dag Mira!

    SvarSlett
  3. Hei.Kjempe nydelige,søte Norgesglassene dine.Nydelig krans.Har tengt at jeg skal prøve å lage meg krans i år jeg å får se.Koselig juletreet ditt.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Så mye fint du viser her, fine bilder :-) Koselig tid vi har foran oss nå, jeg synes det er så gøy å pynte til jul, har alerede begynt :D
    Jeg trodde det var 20 dag jul som er den 13 jan man skulle rydde bort julen, sel begynner jeg å rydde bort 1 eller 2 jan :D
    Ha det fint
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  5. Hei...

    Så fint du har pyntet da :)
    Jeg skal pynte litt til helga som kommer.
    Her "kastes" jula ut 13.dag jul.

    Ha en flott dag.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  6. hei hei,

    Eg er og vant med 13.dag jul, men når eg vaks opp var det alltid jul litt lengre i vårt hus, for broren min har fødselsdag den 17 januar, og han likte å ha julepynten heilt til dagen sin - og det fekk han :))
    (Snille mamma :)) )

    Ha ei riktig fin helg,
    Klem

    SvarSlett
  7. Heisan.
    Jeg titter innom her for første gang.
    Så koselig og fin blogg du har.
    Takk for titten hos deg.
    God fredag og Helg :)

    SvarSlett