torsdag 15. oktober 2009

Velkommen , stig på!

Har ei hengebjørk i hagen, den er "mor" til mange kranser og hjerter. I går surra eg sammen denne, som henger på utedøra!
Har plukka litt "kokler", som me kaller dei der eg kommer fra. (Husker mamman min kalte meg for koklemor, og sa til meg .Du er koklo mi du. Når eg var liten og fikk sitte i fanget.). Ja, Ja! det var jo godt meint. Og når minsten min, drar pinner og stein i hus. Kan eg ikkje kjefte fordi, eg gjør det samme selv. Plukker stadig rekved, fine steiner, kokler og vrihassel + lerkekvister og sånt .
Bli med inn, nå da!


Er ferdig med å tappitisere stova. Det blei lyst og fint. Nye gardiner fra Kid.

Ny sofa også! Det er bare det at, den som blei levert " var så mye større" enn den i butikken. Merkelig, det der. Kjempegod å sitte i vertfall. (Viss dere legger merke til at, "det mangler ei potteplante der bak! Så er det fordi det er, var , favoritt sovestedet til pusen min. Nå må han teste ut dei nye møblene, og sover på stadigt nye steder. Tror han er fornøyd.
Krobordet er et gammelt spillebord fra bestestova. Hadde tenkt å bruke et krobord, som eg har laget selv. Det var mildt sakt for lite.

Nydeligt høstvær nå, og så sitter eg her inne. Skulle skamma meg. Takker for alle koselige kommentarer, dere er så flinke og snille. Klem fra Mira.

13 kommentarer:

  1. Hei.Så koselig det ble.Dær har jeg kunne tenkt meg å sittet å kost meg meg strikkingen min.Så fin en krans på døra.Er så fint med naturprodukt.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil

    SvarSlett
  2. såå nydelig du har det,veldig koselig skap med masse nydelige ting,moro å pusse opp
    skjønn sofa ser veldig go å sitte i.
    ha en nydelig kveld.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. hei så fint du har fått det, det ligger en utfordring til deg hos meg, håper du tar den. KLem F.

    SvarSlett
  4. Du har da ei koselig stue! Og Noah er flott! Flink pus som fanger mus!

    SvarSlett
  5. Hvor blev den fin din krans, Mira! Flot mod den hvide dør.

    Stuen blev også lys og fin med lyse farver og nye møbler!

    Hyg dig i din nye sofa i helgen!!

    Klem Helle

    SvarSlett
  6. Veldig koselig du har det!
    Liker hjørneskapet ditt;)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott krans!
    Smart å ha en hengebjørk i hagen. Jeg har hatt planer om å lage kranser siste tiden, men det blir visst med tanken. Jeg får ta et raid på søndag. Nærmere jul skal jeg trimme kristorn busken. Den er ca to etasjer høy.
    Det kan bli mye lekkert ut av det :-)
    Ønsker deg en hyggelig helg
    Liv

    SvarSlett
  8. Ja hengebjørk er flott å bruke til kranser. Glad naboens står så nærme vår hage, så kvister faller ned til meg...det blir til kranser!

    Så lyst og fint det ble i stua di nå! Kjempefint. Koselig sofa også!!!
    Her hos oss har katta vår også utkikkspost i vinduskarmene...;)

    SvarSlett
  9. Koklo mi... så koselig!!! Kjempe fint å bruke hengebjørk til krans!!
    Fine bilder fra stua di - du har det virkelig fint!!! Og hjørneskapet ditt...utrolig flott!!
    Ønsker deg en finfin lørdagskveld!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  10. Det er mye fint å lage av det man finner ute i naturen. Og kongler er kjempedekorative :)

    Fin sofa du har fått, og lette fine gardiner. Det er koselig å forandre litt :)

    Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  11. Flott krans du har laga! Sånn vil eg og ha! Trur eg må ut i skogen imorgon!

    SvarSlett
  12. Hei på deg
    Endelig har jeg knotet meg til å returnere besøket. Takk for koselig kommentarer hos meg. Og TAKK for at du trodde bildet av Ida var meg... Jeg er jo ikke såå gammel da... Tji hi...
    Ha en fin dag videre:)
    Klem fra Tina

    SvarSlett
  13. Hei!
    Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg!

    Så trivelig stue du har fått det! Det hjørneskapet ditt var bare lekkert... :)
    Og du var jammen god på å lage bjørkekrans - det har jeg gjort idag og, men resultatet ble så som så.. hehe!

    Ha en nydelig uke!
    Klem fra
    Laila Johanne

    SvarSlett