fredag 17. oktober 2014

God helg!

Ville bare ønske deg ei fin helg!

Fikk dette fine kaffeservise av mamma i sommer.

Husker eg var med mamma til Haugesund, da hu kjøpte dette. Eg var ikkje store jenta den gangen.

Men husker eg prøvde ,å overtale mamma til å kjøpe, det servise med dei blå rosene i stede for disse her.

Liker forsatt blå og kvite kopper, men greit med litt forskjelligt  i skapet.

Viktigt å se under koppen vet dere,

Eg var på bruktbutikk i Sverige for noen år siden, og skulle se litt nøye på ein kopp eg syns såg litt fin ut,,,
Den sto litt høyt i ei hylle for lille meg,
rakk den så vidt,
 snudde den for å se på stempelet,,,
Det var bare det at,,,
Koppen var halvfull av kald kaffe,,, ler,
Heldigvis landa kaffen på den svarte genseren min, og ikkje på den lyse buksa.

Butikkdama beklagde, ho hadde glømt hvor ho hadde sett fra seg koppen sin, og eg litt flau , og litt full av latter, måtte bare komme meg ut.
Det blei ingen handel.

Nå i etterkant er det jo bare morsomt.

Ønsker deg ei GOD HELG!

(Og skal du kjøpe brukte kopper,, husk å kikke oppi dei først).



12 kommentarer:

  1. Flotte koppar!
    Og herleg historie :-)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Fine kopper. Jeg har makne som jeg har arvet etter min mor. Det som er gøy er at jeg har opplevd det samme som deg angående kaffekoppen også. Men jeg var hos en keramiker og skulle kjøpe bryllupspresang, så skulle jeg se under en kopp på prisen, og vips da jeg snudde koppen sa det plask gitt. Heldigvis var det bare gulvet som fikk seg en plask. Morsomt i etterkant, men jeg synes det var så flaut da. Ønsker deg en god helg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Ha ha, har gjort det samme. Bare det var min kopp. Litt flaut. God helg til deg og :-)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. Så fint servise :) Jeg er veldig svak for gamle kopper med blomster og roser på. Haha, man kan neimen ikke være sikker på om det står skvetter av kaffe litt rundt forbi ;)

    God søndag, snart.. :)

    SvarSlett
  6. Fint servise, koselig å arve slikt!
    Ha, ha fikk meg en god latter nå, hadde nok blitt ganske flau jeg og, om det hadde vært meg...

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Hi, hi, ja, det ble jo en morsom historie ut av det! Hyggelig servise du har fått av moren din, med gode minner til! Ønsker deg en flott, ny uke! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Hei Mira.
    Takk for hilsen,så koselig. :)) Kjempefine kopper. Fargen på veggene har jeg blandet selv med hvitt,lilla og sort,ble en litt ubestemmelig farge men likte den godt.
    Ha en fin ny uke.
    Klem.

    SvarSlett
  9. Vakre servise hadde kjøpt mama - fantastisk vi elsker :-)
    Takk for hyggelige Anekdote.
    Ha en riktig fin uke. Vi ha denne dager fin været, men torsdag skal komme kald igjen. Noen fargerike blader har fortsatt trærne. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. Heisann:)
    Så koselig blogg du har!
    Takk for at du la igjen et lite spor hos meg,slik at jeg fant deg:)
    Nydelig servise du fikk av din mamma!
    Ønsker deg en finfin kveld:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  11. For eksempel en morsom historie, Mira! Takk for at du stopper ved!

    SvarSlett