onsdag 13. februar 2013

Hekler sekskantteppe!

Eg såg et nydelig teppe på ein blogg for lenge siden.
 Bloggerinnen var så snill å dele oppskriften med meg.

Eg hekla i vei med friskt mot,,,,
Syns eg hadde laget mange lapper, men gikk lei og la de bort.

Gleda meg til å bli ferdig med et kjempestort teppe,, smiler her.
Skulle bruke resten av garnet til noe annet!!! liksom ha ha;-(

Men når eg fikk sydd det sammen var det bare passe til pus!

Eg hekler i ullgarn, Safir fra Spar kjøp, og Østlandsgarn kjøpt på Nille.

(Eg har fått oppskrift av Igis verden, men den bloggen er dessverre sletta.)

Du kan finne oppskriften Her,

Lurt å hekle inn alle trådender, eller feste trådene litt etterhvert,

Kjekt viss du vil vise meg ditt fargevalg,
 viss du har heklet, eller skal hekle sånt teppe.

Velkommen til nye følgere! 
 Eg blir så glad for alle godord! Og oppmuntringer i kvardagen.

Tusen takk, alle dere snille!

Ha ein fin askeonsdag! klem,

26 kommentarer:

  1. For ett fint teppe, nydelige blåfarger:-) Lykke til videre...

    SvarSlett
  2. Så nydelig teppe! Kjenner igjen den følelsen av at nå, nå er det sikkert kjempestort...
    Lykke til videre!
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Väldigt fint med härliga färger.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  4. Que trabajo tan bonito, me encanta el borde en blanco.

    SvarSlett
  5. Så fint teppe du har laget; veldig fine farger og mønster!
    Fint med tepper som ikke er så veldig store også, flott til å ha i en stol eller lignende. Tenker pus er rask til å innta plassen da, teppet er sikkert godt og varmt i tillegg til at det er dekorativt ;-)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem Mona

    SvarSlett
  6. Herlig hekleteppe du lager! Jeg holder også på med et lignende prosjekt og er veldig enig med deg at det er smart å hekle med trådendene etterhvert! Du kan se mitt prosjekt her:
    http://bentesquiltehage.blogspot.no/2013/02/hekleteppe.html
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Kjempefint teppe, og lekre farger du har brukt;)

    SvarSlett
  8. Vad fint du har virkat!
    Nu ser jag att även du har världens finaste katt... :)
    Kram Elle

    SvarSlett
  9. Teppet blir nydelig! Det som er bra med det er jo at du kan ha det i den str det er i nå en stund og hekle mer på det senere om du vil.

    Katten din er så skjønn!!

    Ønsker deg en fin torsdag!
    Klem fra Karen

    SvarSlett
  10. For et nydelig teppe.
    Jeg har heklet et i oldemorsruter, og det er lurt som du sier å hekle inn eller feste trådene etterhvert. Det gjorde ikke jeg og brukte to uker på å feste tråder :)
    Ha en fortsatt fin dag.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. Den är ju så fint! Hoppas du har haft det bra! Kram Sirpa

    SvarSlett
  12. Flotte farger. Har også et lappeteppe liggende...jeg har igjen å feste alle trådene...og DET ER KJEDELIG det :D God helg til deg. Klem Merethe

    SvarSlett
  13. Oh Mira du har laget så kjempefint teppe.
    Storfin farger.
    Jeg hadde begynnt mønsteret for en kjole,
    men jeg er ikke ferdig :-) Mange arbeid med
    mange tråd. Jeg håper jeg bringer ferdig
    denne sommer. (Så jeg legger i blogg.)
    Herlig kjæle-tid med søt katt din.
    Klem Viola

    SvarSlett
  14. Hussann så fin katt på det fine sekskantteppet!
    Håll i deg så blir det till slutt ett fint og ferdig teppe. Her er det ett tips når du har heklet ferdig en rad sett fast de direkt.
    Det blir lettere å sporre seg till fler når man slipper å sy/hekle ihop alle mot slutten... ja jeg veet, for sånn gjorde jeg... Det var ingen bra ide å vente till slutten! ;)
    Lykke till videre med heklingen!

    SvarSlett
  15. Oj så fin blåvit filt.. rutorna är så himla fina!!

    SvarSlett
  16. Det ser nå ut som at pus koser seg på det fine teppet ;)

    Håper du har hatt en koselig helg, og så må du ha en fin uke som kommer.
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  17. Hei,og takk for alle fine ord,du spanderer på meg !!! Det blir man glad av,vettu :) Så dyktig du er,med garn....jeg er helt håpløs,sånn er det bare. Så all ære til deg,nydelige farger du har valgt.......og for ikke å nevne det nydeligste av allt,nemlig den fine pusen din !!!! Jeg er jo katteavhengig,som du kansje har forstått,-og kunne gjerne hatt mange :) Og kommer det en på døren her,og ser veldig hjemløs ut,så holder det hardt,og ikke ta den inn......da har jeg så vondt i hjertet,at det er helt forferdelig... Du får kose deg,og ha en fortsatt fin uke,Mira.

    SvarSlett
  18. For et nydelig teppe! Elsker fargene. Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å hekle slike...
    Ha en fin dag :-)
    Klem fra Sølvi

    SvarSlett
  19. For et skjønt teppe,nydelige
    farger også. :)
    Ha en fin dag.
    Klemmer.

    SvarSlett
  20. Hello!
    After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
    "International Directory Blogspot" It's 165 Countries and 8790 Websites !
    Missing yours join us
    If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
    It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
    So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    I think this community could also interest you.
    We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    Please follow our blog, it will be very appreciate.
    I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    Regards
    Chris
    I follow your blog, I hope it will please you
    To find out more about us, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    SvarSlett
  21. Hei Mira!
    Jeg kjenner meg igjen - det er et tålmodighets arbeide å hekle lapper, og sette sammen til et teppe! Ang. det, så må du se på bloggen min i dag - hva damene fikk til før!!! Men altså, teppet ditt ble veldig fint, og pus er sikkert sjeleglad! Jeg hekler også inn trådene etter hvert, og man sparer mye tid på det, ja!

    Ønsker deg en flott, ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  22. For en tålmodighetsjobb- men det ble vakkert :)

    Heldige pusen- veldig vakker den også !

    God kveld

    klem Monica

    SvarSlett
  23. Synes teppet ble veldig søtt, jeg ;-) Fine farger og akkurat passe stort til pus ;-)

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  24. Dette ble kjempefint.Godt å se at flere legger bort rutene og blir litt lei,men moro når det er ferdig.

    SvarSlett
  25. Så fint teppe ditt blir, send meg mail miriamhobby@gmail.com så kan du få notatene mine til en halv hexagon :)