tirsdag 18. oktober 2011

Carl Larson,


Siden eg har trøbbel med å laste opp fine bilder fra bildemappa mi.
Så prøver eg på noe annet.

Laster opp bilder fra tidligere innlegg på bloggen i stedet.




Fikk sånne hyggelige kommentarer på Carl Larson broderiene mine.
(Disse var tegna på stoffet).
De er kjøpt hos,

Meretes Atelier
i Grimstad.

Har sett disse hos Husfliden også. Mulig de er å få tak i, i andre garn/brodeributikker, eller hobbybutikker.

Takker for mange koselige kommentarer! Er glad i dere, skjønninger. Klem,

10 kommentarer:

  1. Kjempefint !
    Jeg har også hatt problemer med å laste opp foto av og til. Da blir innleggene ofte utsatt til en annen gang eller glemt.

    SvarSlett
  2. Nydelige broderier!!
    Håper det ordner seg for deg med bildene, kjedelig dette.
    Ønsker deg en superfin uke, klem Hanne

    SvarSlett
  3. Hei på deg. Nydelige broderier. Og så kan man overføre mønster selv også. Fra bilder, servietter osv. Det har jeg gjort mang en gang.
    Ha nydelige dager. Klem :O)

    SvarSlett
  4. Så sant det Bossa sier, du kan ttegne opp selv også.

    Sånne malebøker for barn kan for eksempel være mønster, viss du ikkje stoler på egne tegneferdigheter.

    Klem,

    SvarSlett
  5. Jeg har sånn sansen for Carl Larson, og det var skikkelig fine broderier du har laga :-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  6. Så koselige broderier!
    Håper det ordner seg med bildene...så kjedelig.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Åååå,elsker Carl Larsson♥Han har so mange skjønne motiv:)Kjempefint det du har brodert!!!!
    Flink du er:)

    Ønsker deg ein fin dag!!!!
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  8. Så flotte broderi!! Og Carl Larsson var en fantastisk kunstner med sine trivelige og koselige motiv! At du "overfører" motivene og lager nydelige broderier, så MÅ det bare bli bra:))

    SvarSlett
  9. Carl Larsson er en flink kunstner.
    jeg kom nylig over 11 bilder av han i kunst-trykk(reproduksjon etter nasjonalmuseum-orginalene) av 1890-1898.
    jeg er samler antikviteter og kom over bildene ved en tilfeldighet.
    de vurderes solgt og det er flotte motiver.
    jeg får desverre ikke vist de her da det ikke er noe bildeopplastning.

    motivene er:
    2stk.køket
    1stk.ateliern,eva halften
    1stk.grinden
    1stk.mammas och småflicornas rum
    2stk.verandan
    2stk.stugan
    1stk.pappas rum
    1stk.ett bra badestalle

    størrelsen er høyde 35cm/bredde 50cm.
    bildene er ikke innrammet og ligger i kunstmappe.

    SvarSlett
  10. Hei

    Jeg er på jakt etter Carl Larsson servietter, noen forslag på hvor jeg kan få tak i det ?

    Hilsen Anita

    SvarSlett