søndag 7. august 2011

Figgjo !

Endelig fikk eg mannen til å kjøre innom,,
Figgjos fabrikkutsalg og museum!

Har mast stopp, inn der! Hver gang me har kjørt forbi! Og det er ikkje få ganger, he he.

Mye fine nye ting,,

Litt fargerikt, og mye kvitt. Noe for enhver-smak?
Se innom her om du vil.
Men eg liker best det gamle!



Droppa å ta bilder av det mest retro, ikkje heilt meg det.
Hva liker du best? Retro, nytt eller nostalgisk? Kanskje du ikkje liker noe av det, eller, liker du alt sammen?
Det blei ikkje no handel.For det gamle er ikkje tilsalgs.
Får se om det dukker opp på loppis istedetfor;-)
Det er så mye fint!


Kan bare vise noen bilder,
ikkje lett å begrense seg,
Kanskje du har porselen fra Figgjo? Da vil eg gjerne se! Bringer det fram minner?
Få høre!
Denne har eg i lyseblått! Er så glad i den.
Sitter hjemme i sør nå. I dag har det regna, men sola gløtter innom.

Ønsker deg ein fin søndag! Klem,

8 kommentarer:

  1. Enig med deg det gamle er det fineste.. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken stil som er finest, men jeg haller nok mot den lyse romantiske stilen.. Men, så er Figgjos retrosaker også veldig morsomme og stilige.. vanskelig å velge :o)
    Hilsen Jorunn :O)

    SvarSlett
  2. Jeg må nok si meg enig. Det gamle er finest. Er jo litt romantisk, vet du.

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Ååå - så heldig du var som fikk stoppet der.
    Liker også det gamle best og gjenkjente litt av det jeg har i en lysblå serie.
    Men som sagt - man må nok lete på loppis.

    SvarSlett
  4. Jeg liker det hvite og blå settet, det er helt nydelig!! Fant en søt liten Figgjo skål på bruktmarked i sommer i støvblå farge. Den har fått lov til å fylles med sjokolade...flere ganger allerede =)

    SvarSlett
  5. Så mye nydelig!!
    Jeg liker nok også det gamle best:)
    Har samlet en del fra Figgjo,blant annet en god del Marie grønn, er så glad i den lysegrønne fargen:))
    Er stadig på jakt etter flere skatter på loppis og bruktbutikker.

    Klem til deg!

    SvarSlett
  6. Å der skulle jeg vert:)...så mye vakkert!!
    Jeg har en del Figgjo, serviset Vårblomst fant jeg til 6 personer, nesten feilfritt på loppis til 20 kr:)
    Ønsker deg en fin uke, klem Hanne

    SvarSlett
  7. Jeg er HELT klart på den nostalgiske siden ; )
    Det grønne serviset på bilde nr 8 har jeg holdt på å kjøpe talerkener i flere ganger på brukt butikken.
    Og serviset på bilde nr 11 har vi i blått på hytta. Utrolig koselig!
    -Skulle gjerne tatt det med hjem, men det tilhører vel litt av hyttekosen og spise fra det serviset ; )

    -Ha en flott dag.
    Klem fra Karina

    SvarSlett