torsdag 3. februar 2011

Putekrig!


Har fått ein utfordring av Fru Blaa! bygningsvern og blubbelurer;

Vis meg putene dine!


Ordet PUTEKRIG får fram barndomsminner! Eg er minst av 8 søsken og putekrig var slettes ikkje så uvanlig i mitt barndomshjem.

Me løp i ring, fra stova, til stove, innom kjøkken og gangen, slengte med dører og heiv mammas puter på kvarandre. Ikkje alle 8 barna da, men eg og de to brødrene mine som var nærmest meg i alder. Noen ganger enda det med tårer, sånn er det vel bare. Eller me brakk blader av mammas Gummifiken plante, Så den blei så snåu at ho måtte ta toppen av den å få ny rot på. Når me hadde blitt litt eldre å slutta med putekrig. Nådde gummifikenen til mamma taket og ho lagte ny fordi den var for stor. Tilslutt blei mamma lei den store planta og heiv heile uten å ta ny avlegger. Og da protesterte alle tre ! For den hørte til der i vårt barndomshjem må vite. Med eller uten blader. Ti hi.


(og dette har ingenting med Noahpusen min å gjøre, han bare sniker seg med).









Flettestrikkputa er fra Kremmerhuset!

(Hadde jo ein sånn genser i kvitt! Genseren var fin, men ikkje fin på meg. Lurer på kor den er, for den kunne jo ha blitt til pute. Søren tror eg har heve den).



Denne fine grå puta har eg bytta til meg fra ein bloggvenn! fikk hjertet også;-)




IKEA pute. den fargerikeste og mest stormønstra eg har.



Denne med Carl Larson motiv, har eg brodert sjøl, og sydd av kjøkkenhåndklær!



Har du lyst til å ta utfordringen videre? så er det fint!


Og her er han igjen! Den fineste "pynteputa" mi.Han er trøtt i dag, har spist kokt torsk. Den eldste sønnen kom heim fra skolen med torsk i går . Dei hadde studert den i biologitimen. Da blei det middagen vår. Pus fikk restene i dag!

Ønsker alle som stikker innom ein fin torsdag!

"Miraklem".

6 kommentarer:

  1. Masse fine puter!!! Og den firbente var den fineste:DDD Selvfølgelig:DDDD begynner å bli klar fot åuter i div blåfarger:DDD snart vår, tror jeg...... klemz

    SvarSlett
  2. Nydelige puter :-)
    Du kan jo strikke et putetrekk! Vil du ha oppskrift på det også?? hehe..
    Valgfri farge da...ok??

    Du skjønte det var hintet til din blogg ja, hehe..

    Ha en flott dag videre og klem fra meg :-))

    SvarSlett
  3. hei på deg,
    nydelige puter du har,å så mange,
    likte absolutt alle sammen,
    har vist mine puter for noen uker siden,
    var Tino som utfordret meg,
    koselig det,
    å det finnes så mange fine puter,
    ønsker deg en fin dag i sola,
    her har verandadør stått oppe.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Koselig :-)

    Veldig fine puter. Hadde en gang en fin jakke som jeg ga til Fretex, angrer skikkelig, den hadde blitt fin til pute. Konklusjon: Aldri kast noen ting! :-)

    SvarSlett
  5. Kjempe fine puter og veldig skjønn pusekatt! :)

    SvarSlett
  6. Så mange fine puter du har !
    Selv om jeg ikke er så glad i katter (bannet jeg i kirken nå? ), så må jeg si at katten var utolig fin og majestetisk der den sitter.

    Ha en fin klem.
    Tenker resten av familien passer på genserne sine nå ;)
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett